Skip to main content

happy teacher's day!

asslamualaikum..

blog da bsawang... ayat yg da bese baca dan tulis bila lama tak tulis post baru .
理由は特にないけど、なんだか書く気が出てこない。

せっかく今日は「先生の日」なので、ここでちょっと何か書こうかなと思って
で今このエントリを書いています。

先生たちへ、
いろいろ教えてくれてありがとうございます。
怒ってくれてありがとうございます。。笑
先生たちのおかげで、今の自分がいて、
この人生の最後の日までにずっと、先生たちとの思い出を大切にします!。

okay next,
i have done my first ever presentation here in front of my lab mates and senpai.
the last time i did my presentation in japanese was .. when? haha cant actually recall the date.
but somehow, i made it through. alhamdulillah.

today's zemi attendance was almost full. only bond couldnt make it. only 4 people came last week out of 13. haha and i guess everyone came today because that one email sensei sent to us to remind us about the responsibility and stuff. :) my genius tanaka sensei yang baik gler tapi bile die start marah, serius rasa nak lari.

and ha, i got a part time job as a waitress at a malaysian restaurant food called [malaychan] in ikebukuro. all foods there are HALAL, but in japan, even the halal logo and certificate are there, you cant separate the japanese from sake and beer. at first,  texted Wee who is a malaysian chinese who has been working there for many many years(i dont know how long), and asked will it be okay if i work there eventhough i refuse to serve alcohol to customer? but gladly he texted back and said [okay, ask somebody else to serve]. horay there!

they pay me 850yen per hour with lunch or dinner depending on the shift. until now, i got to eat roasted duck+chicken curry+ nan+ rice for lunch, nasi goreng for dinner and green curry tapau balik rumah. :) the first day was a disaster. i was so busy that day since it was golden week and saturday night! i mistook the order, broke a cup while washing and kene marah all that for buat salah. huhu
but somehow i survived and last sunday was the fourth time i went to work and i went well.

okay. i'll stop here now . im in my lab actually. tak nak belaja da. cik dayah ajak gi shopping di kasai. :)
till next time.


Comments

Popular posts from this blog

eheh kau sudah?

bulan 6. serasanya la kan. sampai tahun depan agak agak cecah tak sepuluh orang budak JAD kerja kat DHL ni? makin lama makin ramai. currently dah lapan orang.  seronok lah bila keje ramai2 kawan . tapi bila sume dah kawan sendiri sesama melayu, susah bila nak cuti raya. semua melayu. semua nak cuti raya. kalau semua cuti. keje takde orang nak backup. mati mengamuklah encik2 nihonjin kat jepong tuh. aaahh.. nak cuti raya. T_T kene suh encik bos boshuu non malay lah pas ni. 
assalamualaikum.. wuhuhu.. tak tahu nak tulis ape sebenarnya. ^^ esok insyaAllah 1st trip akan berangkat ke jepun..semoga elok2 je semua. siyesly, orang lain yang nak fly esok, an plak yang berdebar-debar sejak pagi tadi. baru terasa risaunye nak gi jepun ni. mampukah semua nya? huhu xpe2, lets have faith shall we? hee~ pagi tadi pergi pantai dengan mak, farizal, teha n dayah . main2 air ngan kutip remis. :) sayu plak bile fikir next two years baru boleh main air lagi nagn budak kecik tu. ok, untuk kawan-kawan yang nak gerak esok, elok-elok kat sana ok. x dapat nak hantar korang kat airport. insyaAllah, ada rezeki kita jumpa kat jepun . :D ok, sini saja. jyana~ ^^

mimo

assalamualaikum~ as you can see, layout sudah tukar~   :D  *pening kepala tengok merah sangat.* so, hari ni seperti biasa. tengah hari ke petang tak ada cerita yang menambat hati. tak tahu kenapa dah hilang minat tengok citer indon dan seangkatan dengannya. dan dengar citer ramai budak2 ni yang layan Marimar kol 3. "oh, i know that story."   *an tau sbb mak an tgk citer tu. :) so, bosan-bosan kite jalan2 baca blog. stalk kiri kanan sikit. tinjau-tinjau kawan lama, dan merayau kat belog entah siapa punya. * oh, stalk tu tanda saya prihatin . XP * and~ i read through my old posts including in my old blog. wah, banyak cerita rupanya di situ. nak gelak ada, sedih ada, rasa nak nyorok bawah katil pon ada. *aish, awatla dok ngek sgt tulis mende cam tu. * -___-" dan. an berminat dengan yang ni, ストレスがあるということは、何か考えていることです。考えていることは、生きているの証拠です 。 a quote i received from Has Sensei. 先生、ありがとうございました。 kenapa an minat ngan quote ni? sebab dah beberapa sahabat yang disay...