Skip to main content

solat tiang agama



assalamualaikum dan selamat sejahtera..:) 
maaf menganggu.. di sini ade beberapa pengumuman penting nak dibuat. disebabkan flight kite semua bertolak malam, jadi kita akan bersolat subuh di dalam flight. menurut senpai, subuh di Osaka adalah pada pukul 4.09pagi waktu jepun..  jadi dalam kul 4 lebih (waktu jepun) kita semua boleh menunaikan solat subuh.. kita dinasihatkan supaya mencepatkan jam, satu jam setelah menaiki flight. kalau mase naik, jam pukul 11.35pm, cepatkan jadi 12.35am.. sebab jepun cepat sejam dari malaysia..

jadi, dah nak dekat pukul 4 pagi nanti kita semua boleh la berwudhu'/tayammum dan bersedia utk solat. boleh solat di kerusi masing2.. jangan risau pasal arah kiblat. kerana setiap kali kita solat, ALLAH tahu yang kita sedang menghadapnya.. kerana DIA maha mengetahui... :) selamat beramal. dan jika ada ape2 pertanyaan, leh tanya saya kat KLIA nanti yer.. 
Harap maklum.. kerana solat itu telah ditentukan waktunya bagi orang2 yang beriman.. :)

p/s: tolong tag rakan2 yang lain ye sekiranya mereka tidak di tag dalam post ni.. dan tolong sebarkan juga pada rakan2 yang takle nak online or takde fb.. yoroshiku!! :))

solat maghrib ngan isyak leh jama' dan qasar kat KLIA ye :)

*hak cipta milik cik basha. di copy dari fb beliau. :)
*yang di atas untuk budak2 kansai. tp utk yg tokyo. klu nk tau masa solat, klik gambar bawah ni. :)


Comments

7heavens said…
terbaiklah~!!tp pesan kat diorang jgn tayammum tau selagi ada air~sbb tayammum xsah kalau selagi ada air..(contohnya kt toilet atau air dalam botol~)
Unknown said…
btol tu. air ada je rasanya...
btw, tq!
lutfi said…
suma flight ke kansai kn? so, dlm flight waktu lebih kurang rsanya
norulqalbi said…
terima kasih daun pudina~
fadhilah said…
arif n reef > welcome.. credit to sha..n thanx too.

lutfi > 1st trip je ke kansai. yg lain trun narita. tp x jauh kot beza.

ceca > sama2 daun kucai. ^^
Unknown said…
yeah..smuga kite supe x lupe tiang agama itu...\(^.^)/ ganbarimashou bifa~~~ doumo~~~
fadhilah said…
ganbarimashou~ :)

Popular posts from this blog

menabung amalan mulia

assalamualaikum. siapa kata perlu tabung yang cantik-cantik untuk menabung? tada~ botol hot chocolate Coco Rich ni la yang banyak berjasa. :D alhamdulillah RM 63.67 berjaya dikumpul. duit ni la yang banyak membantu esp bila poket dah kosong kat tbp. hanya perlu keluarkan RM3 dari botol and there you go. kenyang alhamdulillah. :) many things happened today. seriously a tiring one. penat badan dan fikiran. -_-" tapi pape pon , bila boleh duduk macam ni kat rumah . semua rasa aman.  tapi, ada lagi 6 hari lagi sebelum berlepas. aah~ T_T take care people.

eheh kau sudah?

bulan 6. serasanya la kan. sampai tahun depan agak agak cecah tak sepuluh orang budak JAD kerja kat DHL ni? makin lama makin ramai. currently dah lapan orang.  seronok lah bila keje ramai2 kawan . tapi bila sume dah kawan sendiri sesama melayu, susah bila nak cuti raya. semua melayu. semua nak cuti raya. kalau semua cuti. keje takde orang nak backup. mati mengamuklah encik2 nihonjin kat jepong tuh. aaahh.. nak cuti raya. T_T kene suh encik bos boshuu non malay lah pas ni. 

またまた

疑問解けました。 全部自分が思ったとおりでした。 全部があたりになるって思いませんでした。 面白い。 ちょっとかわいそう。 ちょっと悲しかった でも平気 ^^>